fredag, juli 22, 2022

Träffade en IVA-sjuksköterska

 Det var en lång dag igår så jag sov ända till kvart över sex. Jag gick ju och lade mig kvart över elva. Inte så roligt att halta genom Nordstan. Det är som en teater i sig med alla människor. En kvinna i svartslöja som går och tar upp skräp. En annan kvinna i svart slöja sitter och tittar på. Vid centralen kommer en flock tjejer och tjoar förmodligen kommer de från Gothia cup för de har rosa dräkter. Ett gäng killar, en med en tröja som det står "Dortmund" på trakasserar en städare som kommer med en sopbil.

Jag lyssnade på the O´jays idag.

Klockan halv sju gick jag ner till Gerdsken och simmade lite.

Jag tog mig till gymmet  trots att det tog emot. Det är ny städpersonal nu när Bang har semester. "Dannråttan" putsar bara speglarna och inte alls redskapen som Bang gör. Det var en hel del nya personer som tränade. En stark man som måste varit över två meter lång.

När jag gick ner för att träna bröst på nedervåningen så pratade jag med en pensionerad IVA-sjuksköterska. Eftersom hon var 72 år satt hon mest och svarade i telefon i 1177.

(Jag hade inte många aktier i Lundin Energy. Efter det att ett stort norskt bolag köpt företaget droppar de t in lite klöver, Det var ju bara ett ryck som gjorde att jag köpte aktie i Lundin för flera år sedan.)

Konst på Lousiana.