måndag, juli 25, 2022

Genomblöt på jobbet

 Det var ösregn i Alingsås när jag gick till bilen och sedan var det regn när jag gick till extrabussen. (Inga tåg går eftersom det är spårarbeten i höjd med Olskroken). När bussen väl stannat vid Åkareplatsen så är det inte långt till där tvåans spårvagn går. Sedan var jag absolut genomblöt när jag gick upp till Universitetsbíblioteket. Jag hade extrabyxor i mitt skåp men eftersom byxorna börjat torka så nöjde jag mig med torra kalsonger. (På toaletten finns det en nyuppsatt skylt att man ska göra rent efter sig. Jag kände mig träffad för jag var magsjuk någon gång i våras.

På jobbet skickade jag beställningar i rörposten. Sedan ställde jag upp kursböcker och böcker i Kvinnovetenskapliga samlingen.

Idag kände jag för att lyssna på the Smiths. Men jag tycker Joe Cocker sjunger bättre än Morrisey.

Vid Drottningtorget i Göteborg.

Jag gick tidigt från jobbet för att träna. Det är så struligt att ta sig till gymmet nu: 1. Korsvägen och buss x4 2. Ersättningsbuss till Partille vid Åkareplatsen. Byte till tåg i Partille. Och tisdagar på gymmet är egentligen inte roliga men de måste göras med träning.