söndag, juli 03, 2022

Bra pass på gymmet.

 Jag tänker på när jag kommer stapplande förbi taxikön vid Göteborgs station att det ofta är chaufförer som frågar om jag ska ha färdtjänst.

Lite molnigt idag. Jag gick upp sex som vanligt och tog på mig badbyxor. Jag väckte Kristina och sa att jag skulle gå och bada. Jag haltade ner till sjön och kastade mig i plurret och simmade ett par meter bland änderna. På vägen upp såg jag flera smågrodor under ett träd.

När jag kom hem lyssnade jag lite på Ike & Tina Turner. Konstigt att jag inte har någon LP-skiva med dem i min samling. Men jag hade en annan smak förr.

Efter badet åkte jag till Ica och handlade yoghurt och glass. När jag gjort det åt jag frukost.

Vid niotiden körde jag till gymmet. Det gick väl bra med smithmaskinen först så jag fick lite bröstövningar.

När jag kom hem så var det dags för lunch. Under tiden som jag åt en räksmörgås till lunch lyssnade jag på Charlotte Kallas sommarprat. Hon pratade förstås om sin skidkarriär.

Var och handlade på Ica.

När jag kom hem lyssnade jag på en intervju med Magdalena Andersson. Hon verkade bra, men det är svårt. När jag gör partitesterna blir jag något annat än sossarna men Magdalena är bra som statsminister. Men världen går ju inte under om jag röstar fel.