fredag, juni 24, 2022

Salladstallrik på Nääs

 Midsommarafton och jag blir inte av med min hosta. Folk badar nere vid Gerdsken och jag försöker bli av med en förkylning. Jag lyssnade först på the Penguins men sedan tyckte jag att Frank Marino passade bättre i värmen. Jag försökte äta en glasspinne men då fick jag hosta.

På förmiddagen satt jag inne och läste Midnattsbarnen av Salman Rushdie.

Vid elva körde vi till Nääs fabriker och var sin sallad på kafét Jag fick ingen hostattack den här gången av laxsalladen och en coca cola. Jag ville göra något speciellt eftersom det trots allt var Midsommar. Nu ska jag vila en stund och sedan dricka kaffe. Jag måste bli frisk till på måndag och ingen mer torrhosta.

Men det är dumt att gå och fundera på ditt och datt.

Laxsallad på Nääs.

* Utflykt till Nääs.
* Utställningarna på Nääs.