onsdag, juni 29, 2022

Tåget en halvtimme sent

 Jag fick sitta en stund på Alingsås station. Tåget jag skulle åkt med var en halvtimme sent så jag fick gå på ett proppfullt pendeltåg. Det var många cyklar nu. Max 13 stycken sa tågvärden.

I Göteborg fick jag ta tvåans spårvagn. Resten av biten gick bra trots att jag numer är orolig för att jag inte ska hinna gå på toa innan jag hinner fram Nelly Thürings trappor är långa och sega.

På jobbet postade jag beställningar i rörposten. Jag lyssnade lite på Alice Cooper innan jag satte igång att skriva löpnummer på tidskrifter.

En sopmaskin på Drottningtorget.

Köpte 10 investoraktier. De har ju gått ner men de har ju Atlas Copco i portföljen så det kommer nog att bli bättre.

På eftermiddagen tog jg tre varv och ställde upp tidskrifter. Samtidigt lyssnade jag på Wings med Band on the Run.

Åkte tidigt hem för att handla mat. En fet alkis satt bredvid mig på tåget hem. Han var tjatig och jobbig och han pimplade öl i ett.

Jag lyssnar på Camilla Hamids sommarprogram.