lördag, juni 25, 2022

Jag ringde sjukvårdsupplysningen

 Jag sov bara några minuter i natt jag hostade kontinuerligt. Hopplöst och jag nös och tårarna rann. Det första jag gjorde på morgonen var att ringa Sjukvårdsupplysningen och berätta hur natten varit. Jag berättade allt hur jag legat sömnlös hela natten. Jag sa att jag tagit hostmedicin men att jag hostat ännu mer när jag gjort det. Hon sa att det nog inte var omikron för då har man feber och ont i lederna.

När jag talat med sjuksystern så gjorde jag frukost och lyssnade på Uppdrag granskning om torpeder som söker upp personer som  flytt sitt land och sedan mördar dem.

Efter frukosten tänkte jag köra till Bälinge sopåtervinning men den visade sig vara stängd. 

Då körde jag till gymmet och tog ett träningspass. Fredrik var där också. Han hade varit på Liseberg på midsommar. När jag var färdig och skulle ta hissen ner en våning fick jag en hostattack.

I bilen lyssnade jag på Kitty Wells.

Tack och lov för Sjukvårdsupplysningen


Nu har sommarpratarna börjat. Pär Lernström är först. Det är okej att han pratar om sin alkoholiserade pappa. Jag lyssnade på hela. Men i morgon ska Lena Philiphsson prata för tredje gången. Jag tycker det borde finnas någon annan intressant person? Till exempel Paul Graf. Speciellt om han inte bara pratade om sina studier.