måndag, juni 27, 2022

En spårvagnsförare kände igen mig

 Jag sov sådär. Jag hostade och det kliade i halsen och så var det varmt. Jag hörde inte väckarklockan så klockan var fem när jag steg upp. Men det var lika bra för sedan gick det undan med tandborstning och dusch och lite frukost. Tåget från Alingsås gick 6.04. Johan var med han hade haft diskbrock.

När vi stod och väntade på tvåans spårvagn stannade en spårvagn nummer fyra Kvinnan i förarstolen öppnade dörren och frågade om jag inte kört buss på 80-talet. Att hon kände igen mig? Det var ju 40 år sedan.

På jobbet hade jag insättning i Öppna magasinet och sedan tidskrifts redigering. 

Lyssnade lite på David Bowie på morgonen.

Drottningtorget klockan halv sju på morgonen.

På hemvägen fick jag en hostattack på tåget. Då tog en kvinna och lade halstabletter i min hand.