fredag, april 29, 2022

Gasläcka i Sävenäs

 Sov hyggligt men jag hostade. Tåget från Alingsås stannade i Lerum därför att det var gasläcka någonstans i Sävenäs. Det blev bara att stiga av och promenera under spåren mot Hedéns backe och där ta bussen till Åkareplatsen i Göteborg. Det tog lite tid för bussen körde via Munkäbäckstorg och Svingeln.

Vid Åkareplatsen var det bara några meter till tvåans spårvagn.

På förmiddagen var jag i läsesalen. När jag var klar där gick jag ner till Salong Picasso. I Salong Picasso var det nya frisörer så jag gick direkt till restaurang Mandarin. När jag var färdig där gick jag till Salong Picassos nya adress och klipp0te mig där.

På eftermiddagen hade jag ett till nioA. Det var mycket att hämta så jag var jäkligt trött (spatsitet) i benen när jag skulle mot bussen. Jag fick hjälp av en muslimsk kvinna i slöja att ta mig ner till Korsvägen.

Idag lyssnade jag på JJ Cale.

stillastående tåg i Lerum.