torsdag, april 21, 2022

Tåget sent tror det var någon gasläcka

 Idag sopade de parkeringsplatsen vid Alingsås station. Jag körde till parkeringsplatsen trots att det var parkeringsförbud mellan 5 och tio. Eftersom det redan var sopat körde jag till parkeringsfickan...

Tåget gick bara till Floda  för det var en gasläcka vid Sävedalen. Stod i 40 minuter och väntade på ersättningsbuss men det kom ingen. Efter en timmes väntan så ropade tågvärden att tåget gick igen. Jag kom en timme senare än vanligt till jobbet. Jag började direkt köra ut böcker till Öppna magasinet.

Det var fullt upp på förmiddagen. Några sekunder lyssnade jag på International Harvester

Tåget har precis börjat röra på sig.


På eftermiddagen var jag på rehab i Alingsås. De funderar på att jag ska få färdtjänst. Jag fick gå fram och tillbaka i en lång korridor och säga hur trött jag blev efter sex minuter.
Medan jag satt i väntrummet lyssnade jag på Ulf Lundells "Vardagar 4". Tydligen tyckte han att punken var bra.


Etiketter: