torsdag, april 28, 2022

Många böcker att ställa upp

 Tog mig till jobbet trots allt. Det var lugnt att sitta och köra till stationen i Alingsås. Inte många bilar men dock stod det många där när jag skulle parkera. Tåget blev sent till Göteborg. Det blir det alltid när de behöver vänta på en X2:a. Så det blev de proppfulla fyrans spårvagn.

På jobbet hade jag ÖM-insättning. Efter att jag skrivit in mig och skrivit att jag är tillbaka från sjukskrivningen så var det bra att köra ut böcker. Jag hälsade på "Kämpen" som var där. Jag hann se att hann håller på att översätta ett drama till persiska.

Sedan var det fullt upp med att ställa upp böcker hela förmiddagen.  Detta trots att vi var två som hjälptes åt. Jag är tacksam över att jag fick mycket hjälp av en kollega.

Några sekunder lyssnade jag på Sex Pistols.

Lunch åt jag på studentmatsalen. På eftermiddagen registrerade jag tidskrifter.

Västra USA

På hemvägen pratade jag med hunden Veras husse om bra klubbar där de spelade Blues. Han tyckte om sjuans ölhall. Jag kom ihåg när Billy Cobham spelade på Nefirtite.