torsdag, mars 31, 2022

En Informationsarkitekt föreläste

 Sov inte speciellt bra, men det kunde varit värre. Jag hör på några av mina pendarkompisar som knappt sovit alls. Jag tror jag somnade på tåget. I Göteborg såg jag att pendlarkompisen Lea köpte en mugg med kaffe på 7/11 innan hon fortsatte till sitt jobb på Sahlgrenska.

Det gick bra att ta sig till jobbet. En liten terrier skuttade snabbt uppför Nelly Thürings trappor före mig. 

På universitetsbiblioteket såg jag bara städerskorna som var på biblioteket så tidigt. Men gissningsvis satt min kollega "Kämpen" på någon våning och drack kaffe och väntade på att någon skulle skicka beställningar med rörposten. Jag rivstartade sedan för jag visste att "Kämpen" är ett proffs på att plocka fram beställningarna. Innan nio måste allt vara färdigt för klockan nio var det morgonmöte.

Ärligt talat var jag nära att somna eller svimma på mötet. Det var en Informationsarkitekt som pratade om processinriktat styrande. Jag hade varit uppe sedan fyra och så kommer detta. Jag är trött efter en veckas tidiga mornar. Men de tidiga mornarna gör att jag är på väg att somna.

Försökte pigga upp mig med att lyssna lite på Kat Onoma.

Efter att ha ätit ärtsoppa till lunch började magen fungera.

Sprängningen vid Korsvägen hörs upp till biblioteket.


Det är olika vilken tid på dygnet jag tycker om en speciell sorts Musik som Big Black.

När jag kom hem hade jag fått en automatisk dörröppnare. Det kan vara bra om jag har tubga kassar i båda gänderna.