tisdag, mars 29, 2022

Gick och gick på biblioteket

 Träffade en pensionerad lärare som letade böcker. Fick ett mail från en pensionerad datatekniker som sa att pensioneringen var "svårslaget". När jag hämtade böcker på 6A kom en uteliggare som är här varje dag. Han trodde böckerna stod i bokstavsordning och att han kunde hitts Liljefors på det viset.

Det var många beställningar på morgonen och jag fick gå kilometervis. Efter elva stapplade jag iväg till restaurang Näckrosen och åt kassler. 

Idag lyssnade jag på Iggy Pop. Jag har en förmåga att oroa mig för saker i framtiden. På Lördag ska jag åka till Borås för en MR-undersökning. Varför? Jag vet ju att MS är obotlig sjukdom. 

På eftermiddagen var jag på Kundteammöte.

Passade att lyssna på Iggy Pop idag.

Jag pratade med en kollega som ångrade att hon utbildat sig till bibliotekarie. Men vad sjutton men ska inte ångra sig. Utbildning är bra. the Stooges.

Pelle Kanin på våning två.