måndag, mars 28, 2022

Träffade en lärare från Haga

 Idag tyckte jag låten Time med Pink Floyd passar bra när det är byte till sommartid. För övrigt flöt det på som vanligt på jobbet. Pendlingen gick bra. 

På jobbet hade jag ÖM-insättning vilket innebar att jag ställde upp böcker på både hus A- och B. På våning 6a träffade jag en pensionerad universitetslektor som jag träffade första gången när jag arbetade på samhällsvetenskapliga biblioteket i Haga. Hon berättade att hon forskade med saker som ingen annan vill forska i.

När jag var klar med böckerna fortsatte jag med att registrera tidskrifter.

Skivor med Al Green, Miles Davis och country

Det är helt klart att jag är trött och nästan somnar efter sommartidsbytet. 

Jag körde tå varv med tidskrifter till våning 3A  sedan blev jag trött i benen. Tänkte på städerskorna som går fram och tillbaka på våningarna. De måste få bra kondsis.