torsdag, mars 24, 2022

Lyssnade på Zelensky

 På morgonen var det kalabalik på Drottningtorget. En spårvagn nummer två hade fått stopp vid Brunnsparken och fick bogseras bort av en annan M29 spårvagn men det tog så lång tid att jag gick ta en spårvagn nummer fyra till Korsvägen. Sedan knallade jag upp för Nelly Thürings trappa och vidare till Universitetsbiblioteket. På biblioteket skrev jag in mig och sedan körde jag ut böcker till hus A och B. Det var faktiskt en hel del böcker. Det var speciellt många kursböcker.

Till lunch åt jag ärtsoppa. Sedan lyssnade jag på Zelenskys tal för riksdagen. Det finns inget gott med Rysslands anfall mot Ukraina. Det enda är att Putin försöker behålla makten. Vad var det han sa : ett gäng nazister som mördade ryssar...

Efter lunchen var jag på ett möte om Läsesalen. Jag kommer knappast ihåg vad vi pratade om. Jag tror det var filmrullar.

För att varva ner lyssnade jag några sekunder på Al Green.

Efter jobbet körde jag och handlade på Hemköp. Sedan körde jag till Cirkle K, och tankade bilen och sedan tvättade jag bilen i en biltvätt. Det gick bra men när jag var färdig var det rusningstrafik i Alingsås. Men jag lyckades ta det lugnt och snirkla mig hem.



Etiketter: ,