fredag, mars 25, 2022

Jag kan nästan inte gå på eftermiddagen.

 Sov bra. Jag var inte uppe och såg  på matchen mellan Tjeckien och Sverige. Jag såg på Aftonbladet. se att Sverige vann. Det är nästan lika bra att se resultatet i tidningen på morgonen. Det flöt på bra med min nytvättade bil till stationen. Måsta alltid köra försiktigt.

Jag kanske somnade på tåget även om kvinnan framför luktade svett.

På jobbet på Humanistiska biblioteket öppnade jag i Läsesalen. Klockan halv nio kom Paul Graf jag ställde en dum fråga om kriget i Ukraina. 

Men timmarna i läsesalen rann iväg. Lunch åt jag med en kollega på Tugget. Två personer vars arbets kläder och hjälmar var svarta av asfalt kom in.

På eftermiddagen hämtade jag beställningar från plan ett till nio i A-huset.

Jag lyssnade några sekunder på Roxy Music

Paul Graf i teaterkostym.

Det är stor skillnad på eftermiddagen och förmiddagen. På förmiddagen nästan jag studsar framn men på eftermiddagen kan jag knappt gå.