tisdag, mars 22, 2022

Solen går upp när jag kommer till jobbet.

 Sov hyfsat i natt även om jag fick gå upp och pinka emellanåt. 

På jobbet på Humanistiska biblioteket var det mycket att gå. Jag tänkte på att en semestertur till Australien inte är så bra. Snarare Ett ställe med bra säng och gin & tonic i baren. Jag går ju inte så bra.

Det var full rulle på morgonen. Jag skickade beställningar och hämtade sedan. Jag hade A-huset. Det var både mycket fjärrlån och på morgonen många vanliga lån. Snart får jag väl gå i pension.

Jag lyssnade på en pendlarkompis, Lea, som sökt ett nytt jobb som försäljare av magnetröntgenmskiner.

På tåget tänkte jag på Bob Marley och "Stir it up."

Utsikt från mitt fönster klockan kvart i sju på morgonen.

Jag passade på att köpa några SEB-aktier med mobiltelefonen...

Efter jobbet åkte jag till gymmet och tog en friskvårdstimme. Jag tar så lätta vikter när jag tränar axlar och rygg att jag undrar om det gör någon nytta?




Etiketter: , ,