lördag, februari 19, 2022

Lyssnade på Bruckners sjunde symfoni

Igår när jag skulle gå till Evas Paleys och ära middag var jag så trött i benen att jag föll omkull vid Korsvägen. Jag kunde i alla fall ta mig till Valand och jag satte mig och vilade en stund utanför Evas Paleys och sedan gick jag in på cafét och åt en avocadopaj till middag.

Senare stapplade jag upp till konserthuset och lyssnade på en konsert där Anton Bruckners sjunde symfoni framfödes. En lång helt okej konsert. Efteråt tog vi en taxi till Scandic hotell Europa. Innan vi lade oss tog vi varsitt glas vin.

drack ett glas vin.

Efter frukosten på hotellet begav vi oss tillbaka till Alingsås. Det var snö på bilen nu. Vi tog en runda förbi Hemköp och köpte saft och middagsmat. När jag kom hem lyssnade jag på Rolf Porseryd och Marcus Oscarsson om läget i Ukraina? När kommer Putin att beordra anfallskrig?

Jag lyssnade en stund på Mott the Hoople.