torsdag, december 02, 2021

Funderingar om aktuell politik.

 Vilken tur egentligen. Jag pendlar med en sjuksköterska (från Filippinerna från början) och en man som arbetar på Mölndals sjukhus. Det känns tryggt. Det var inte så farligt när jag kom till Göteborg. M28-an var inställd så jag fick ta fyrans spårvagn.

På Thyréns trappor trillade jag i snön. Det var inte för att det var halt utan för jag såg inte mitt skosnöre i snön.

Idag lyssnade jag på Hal is med Blå Tåget.

Snö utanför Universitetsbiblioteket.

På förmiddagen ställde jag upp böcker och när jag var färdig med det körde jag ett varv tidskrifter.

På nyheterna talas det mycket om Annika Strandhäll . 1. Inte bra att en person i en sådan ställning inte har koll på sin ekonomi. 2. Tragiskt att hennes man gick bort och han höll i familjens ekonomi. 3. Hon kan nog politik och hon kan säkert argumentera för sin sak. 4. Hon kommer från facket och är Stefan Löfvéns fynd. 5. Hon måste kunna sköta skattebetalarnas pengar.6. Allt är väldigt tragiskt.

Efter jobbet tog jag tåget till gymmet. Jag stannade bara en timme för jag tycker inte om mörker.

* Kvinnan som knöt snöret på min sko när hon såg att den var oknuten.
* "Kabeldon" på gymmet.
* Att jag tog mig till gymmet



Etiketter: , ,