lördag, november 27, 2021

Lyssnade på Copenhagen Barock orchestra

 Det blev en ganska sen kväll igår efter att ha lyssnat på Bach på konserthuset. Vi åkte taxi från Scandic Europa och till Scandic Europa. Båda gångerna var det invandrare som körde. På hotellet under frukosten var de som städade afrosvenskar. Det är en sak, de behövs, men jag tycker inte om all brottslighet i förorterna.

Vi stannade inte länge i Göteborg. Såg lite på TV det var ett debattprogram om den kriminella RAP-musiken. Jag tycker inte om den musiken. Ganska meningslös helt enkelt. Dumt att gangsterrappare ska få pengar från staten. Men jag minns också när några slog sönder hårdrockskivor i protest av någon anledning. När jag kom hem från Göteborg lyssnade jag på Beatles.

På vägen hem köpte jag marsipangrisar från Breutigams. 

Jag är glad att bilen startade när jag kom till Alingsås detta trots att det var snö och frost på rutorna.

Scandic Europa hade en fin bar där vi kunde sitta och ta ett glas vin efter konserten.



Etiketter: ,