måndag, november 29, 2021

Bra att bilen startade i kylan

 Det var sju grader kallt ute i Alingsås på morgonen. Jag är glad att bilen startade. På stationen pratade jag en stund med fillipinskan som har en Kia hon är också orolig för att bilen inte ska starta i kylan. Tåget gick som smort sedan. Jag hann med tvåans spårvagn som emellertid var full som en grekisk badbuss. 

På förmiddagen ställde jag upp böcker så fort jag kunde. När klockan var halv elva gick jag ner till Salong Picasso. Ahmed hade annat att öra så han ringde en kompis som klippte mig. Han var lika bra som Ahmed själv.

Sedan linkade jag till jobbet och åt lunch. På eftermiddagen skrev jag löpnummer på tidskrifter. Vid tvåtiden gick jag till läsesalsexpeditionen.

Jag lyssnade lite på the Doors eftersom det var så kallt.

Inne i Salong Picasso.

Det var lite nytt i läsesalen. Numer kan jag bara släppa in låntagare genom en knapp på bordet.

På kvällen såg jag en sömnig spansk thriller på Netflix.


Etiketter: , ,