torsdag, december 23, 2021

Dagen före dopparedagen

 Det var inte många på tåget till Göteborg. (Det var en person som fick en utskällning av NN. bara för han satt länge och ockuperade toan. Han gör det varje morgon. Jag har ingen aning om vad han gör? Morgonbön?) 

I Göteborg hade jag gott om tid till spårvagnen. Jag kunde till och med fota en isbjörnsskulptur i is. På jobbet hade jag insättning i Öppna magasinet. Jag han göra det på förmiddagen. Jag hade så gott om tid att jag kunde gå och titta på det nya rummet där de som digitaliserar sitter.

(I bilen till stationen lyssnade jag på Alan Jackson. Låten är kanske lite uttjatad. 

Isbjörnsskulptur på Drottningtorget.

Idag gick jag tidigt från jobbet så jag kunde ta en friskvårdtimme på gymmet. Det funkade som vanligt med rygg, mage och ben. Jag träffade Sigge där också och det var ganska längesedan. Han tränade ju här när gymmet var nytt.
Snöblask och elände. Jag är alltid orolig för att bilen inte ska starta.