tisdag, november 09, 2021

Det största ögonblicket

 Det var mörkt när jag körde till stationen. Vi är ett litet gäng pendlare som åker med tåget klockan halv sex.

På Universitetsbiblioteket började jag med att lyssna på Otis Rush. Sedan var det bara att rivstarta med att skicka beställningar i rörposten. När jag gjort det gick hela förmiddagen till att hitta ligg fol och per fol beställningar.

Lunchen blev chili con carne i studentmatsalen. Det svällde i magen. På lunchen pratade jag med kollegan Gunnar om vad det bästa som  hänt i livet jag sa att gif sig för Gunnar var det när sonen föddes

På eftermiddagen registrerade jag tidskrifter. Vi halv tretiden begav jag mig till gymmet. Det blev en ganska lätt träning. 

Bilen gick i alla fall, trots att jag numer alltid är orolig om den inte ska starta.


När vi gifte oss i Boden.

* Bilen gick

* Jag tog ett pass på gymmet.

* Jag somnade till Halv åtta hos mig.