måndag, november 01, 2021

En mus försvann in under kopiatorn

 Det är lite tröttande med tidsomställningen Jag gick och lade mig vid åttatiden.

Tåget ställde sig långt borta nästan vid Svingeln i Göteborg. Jag hade tur och hann med spårvagn nummer två till Korsvägen i alla fall. 

På jobbet kom jag några minuter i sju och då var det bara jag och städpersonalen här. Precis när jag satt mig som kom en liten mus kilande i korridoren och försvann in under en kopiator.

Sedan var det bara att sätta igång och ställa upp böcker. Körde ut så mycket jag kunde. Tack vare att han jag kallar "Kämpen" hjälpte till att ställa upp böckerna med Dewey-signaturer. 

Trevligt att en kollega som varit sjukskriven kommit tillbaka.

Jag ser också att Volvo Cars aktie fallker. Men det var väl väntat. Tur att jag inte satsade så mycket pengar.

På eftermiddagen ställde jag upp tidskrifter och sedan var jag i läsesalen.

Idag lyssnade jag på Guns ´n Roses.

Under den här kopiatorn kilade det in en mus.


Jag som barn i Falköping.

Jag såg Vetenskapens värld igår det skulle jag inte ha gjort. Det var så dystert om infertilitet och om plast som påverkar människor negativt. Jag minns när jag var i sjuårsåldern och höll mina föräldrar vakna med magont, sängvätning och så vidare.


Etiketter: , ,