söndag, november 07, 2021

Jag lyssnar inte på Hip Hop men jag acceptera den

 Sov bra efter tre på natten. Jag var inte ute och svirade men jag hade ont i magen. Efter frukosten gick jag till gymmet. Jag oroar mig för om bilen ska starta. Det är så tråkigt men de har de värre i Afghanistan. Biståndet är slopat, det finns ingen som har råd att köpa jordbruksprodukter, kommer inte in någon skatt för ingen jobbar gratis. Inga kvinnor får studera och de som är överallt och jobbar i västvärlden. Det kommer inte in någon skatt så de får en statsmaskineri att fungera. Allt går inte att vinna genom vapen. Det räcker inte att sitta och be till någonting.

Träningen gick bra Lite bröst, ben, axlar, rygg. Jag pratade lite med före detta fotbollsstjärnan Kjell. Eller jag pratade mest om att ingen vet vad MS beror på? Det var tydligen inte arv. Jag nämnde att flytten från Uppsala till Falköping när jag var sex år var besvärlig,

Efter gymträningen körde jag till Ica och handlade apelsiner, färdigmat, kaffe och så vidare. Jag fick en bra plats på parkeringen.

Hemma lyssnade jag lite på socialdemokraternas kongress. Ett mastodontparti. 'Kära partikamrater' sa partiledaren gång på gång. Jag tänkte på hur svårt det måste vara att komma in i partit som en främmande fågel? Måste liksom ha varit med och trott på partiet från början. Men jag gillar Tage Erlander. Det är en sak, men jag tycker det skulle vara tråkigt att lyssna på hambo på radio hela dagarna. Vad hemskt om Einstürtzende Neubauten skulle förbjudas. Jag lyssnar inte på Hip Hop men det är bra om den finns.

Halloween utanför Ica.


* gymmet
* handlade på Ica.




Etiketter: