fredag, november 05, 2021

10 år sedan jag var i New York.

 Solen skiner. Är det väderomslag.

På morgonen satt jag i läsesalsexpeditionen. Studenten Paul Graf kom och berättade att han missat en tenta i en fortsättningskurs i ekonomi. Den första timmen var lugn, sedan kom det flera studenter till exempel fyra studenter som propsade på att få sitta och läsa gamla böcker i specialläsesalen som är till för att få läsa handskrifter.

Efter läsesalen hade jag fika nere på våning 4b. Sedan skrev jag löpnummer på tidskrifter. Jag lyssnade också lite på Richie Havens. Till lunch hade jag med mig en schnitzel från findus.

(Jag gick också och funderade på vart det är roligast att resa New York eller London. Det dök nämligen upp en bild från 24 carrots restaurang på Bloomingdales. Det var 10 år sedan jag var i New York.)

Studenten Paul Graf.