måndag, november 08, 2021

Bytte till vinterdäck

 Jag sov oroligt trots att jag hade sovmorgon. Jag vaknade tre på natten och tittade på klockan. Jag gick upp fem och åt frukost och tittade på morgonnyheterna. Marcus Oscarsson pratade om regeringen under Margareta Andersson.

Klockan halv åtta tog jag bilen till Däckarna. Jag var en halvtimme tidig men jag vinkades in direkt för att få däcken bytta. På en del ställen står de att de har öppet sju men hon jag beställde tid av sa att det var klockan åtta. När däcken var bytta körde jag i ilfart till stationen. Jag fick en av de sista platserna på parkeringen vid stationen. Jag hann precis med tåget som gick 8.02 till Göteborg. I Göteborg fick jag vänta 9 minuter på tvåans spårvagn. När jag kom till Universitetsbiblioteket började jag med att ställa upp kursböcker och sedan böcker med deweysignaturen på 6b.

Idag på morgonen lyssnade jag på Genesis.

Tabletter från en låntagare


Jag ställde upp kursböcker och sedan Deweysignaturer. Efter koljan till lunch ställde jag upp tidskrifter. (Jag ser i Facebook att folk gör så mycket. Själv sitter jag helst hemma och ugglar).

* Bytt till vinterdäck.
* Hann med tåget som gick 08.02
* Pratade med kollegor om helgen.