fredag, november 12, 2021

Alltid fika på fredag

 Det var nollgradigt då är jag alltid lite orolig för att bilen inte ska starta men det gjorde den. Det var trist de dagarna då jag då jag varje dag fick ringa assistanskåren. Jag kör för lite förstås, men jag har egentligen ingen anledning att  ströga när jag kommer hem efter  jobbet.

På jobbet satt jag i bibliotekets läsesal det var inte mycket folk där. Jag fick i alla fall sprätta ett gammalt häfte från början av 1900-talet.

Till lunch gjorde jag ett misstag och det var att följa med kollegor till Tugget och äta en pizza. Det sväller i magen då jag äter  pizza.

På eftermiddagen hade jag som vanligt hämtningar av böcker i hus A på universitetsbiblioteket. Det är bara att köra på så mycket  jag kan. Det värsta var väl tre årgångar med "Allt i hemmet" från 50-talet och framåt.

På fredagsfikat pratade vi om matchen mot Georgien som blev en förlust med 2-0. Jag tror en del spelare blir nervösa när Zlatan är med. Men hans inspelningar borde renderat i mål.

Dagens musik blir kanske The main ingredient.

Hittade en bok som skulle ställas tillbaka.