onsdag, oktober 06, 2021

Skickade rörpost på biblioteket

 Jag sov tungt i natt. Jag var i god tid på Alingsås station. Jag somnade på tåget till Göteborg. Innan jag rivstartade med rörposten på Göteborgs universitetsbibliotek lyssnade jag en stund på "New Values" med Iggy Pop. Det hade regnat på natten men efter sju höll det upp.

Det var bara att skicka beställningarna i rörposten så snabbt som möjligt. Jag visste ju att kollegan "Kämpen" Satt på våning 9 i A-huset och väntade på att få hämta beställningarna. När jag skickat beställningarna gick jag till kvinnovetenskapliga samlingen och hämtade beställningar.

Lunch åt jag bara en tallrik findus.

Såg att en Facebookkompis (Soundtrack of today)skulle gå i pension.

På eftermiddaen registrerade jag tidskrifter och senare satt jag i läsesalen.

Börsen dippar om jag hade haft pengar över skulle jag köpt kanske Peab.


Bokmal från Skagens museum