måndag, oktober 04, 2021

Jag drömde om Henån

 Sov skapligt. Jag drömde på morgonen om sanden i Henån. Jag gick upp kvart över fyra. Det är tidigt men jag ville ha en parkeringsplats på Slingsås station. Om jag kommer en timme senare får jag ingen parkeringsplats.

Sedan hann jag med tvåans spårvagn vilket var bra för jag hann ställa upp många böcker på universitetsbiblioteket i Göteborg.

Jag lyssnade lite på en gammal Santana innan jag satte igång att köra ut böcker till B-huset och sedan A-huset. Det tog hela förmiddagen.

När jag var klar gick jag ner till frisören Picasso.. Det var en och annan gubbe som klippte sig där idag.

På eftermiddagen höll jag på med tidskrifter.


Utanför salong Picasso


Jag går och släpar mig fram med skenorna som stövlar på mina fötter. Vad tänker cheferna när de ser mig?