torsdag, oktober 07, 2021

Currysåsen och räkorna

 Hann gott och väl med tåget till Göteborg. Jag gick på toa på tåget. Från perrongen till spårvagnen tog det tre minuter. Vi pratade om att de gamla Hägglövsspårvagnarna håller än. Däremot ska de nya från Italien skrotas. Allt enligt en insändare till Göteborgsposten.

När jag kom till jobbet lyssnade jag på "Aint get no" med Nina Simone. Kvart i sju rivstartade jag med att köra ut böcker. "Kämpen" var redan på plats på våning nio. Jag var färdig redan halv elva så jag kunde gå ner il Mandarin och äta lunch. Det kom bara tre personer till Kinaresturangen. En fet krumryggd man med käpp (Inte jag). "Porslinsansiktet" i personalen fick hjälpa honom in. 

"Hur är det" frågade porslinsansiktet.

"Jag har ont i ryggen" muttrade uteliggaren.

Uteliggaren beställde friterade räkor i currysås. Han hostade våldsamt när han petat i sig en friterad räka. Han fick hjälpa till med fingrarna för att få upp en räka på gaffeln. Han luktade svett och otvättat.

På eftermiddagen ställde jag upp tidskrifter.