tisdag, oktober 05, 2021

Kollegan räknar hur många han går

 Inget regn och 11 grader varmt i Alingsås

På universitetsbiblioteket i Göteborg började jag med att posta rörpostbeställningar både Ipac och opac-beställningar. Sedan var det bara att gå och hämta beställningarna min kollega Kämpen hade redan kört ut återlämningarna. (Han sa att han gick 85000 steg igår och han var på väg att gå lika många idag.)

Det var tack och lov inte lika många fjärrlån idag.

(Jag lyssnade en stund på "Kill for peace" med the Fugs innan jag gjorde en rivstart och hämtade böcker.)

Lunch år jag på Tugget, det var ett tag sedan. Det var första gången jag såg ett tjejgäng där. "... Jag har fyllt 16 men hon är bara 15 så hon får inte följa med, sa en av tjejerna.)

På eftermiddagen ställde jag upp böcker.

restaurang Tugget.