fredag, oktober 08, 2021

Snubblade när jag skyndade mig till bussen

 Igår när jag skulle hem från jobbet på Universitetsbiblioteket tror jag att jag skyndade mig så mycket när jag fick syn på bussen mot centralstationen. Jag vet inte exakt hur det gick till när jag föll pladask precis vid ingången. Pinsamt. Två starka karlar lyfte upp mig som om jag var en säck med hö. Jag kom på bussen men jag hade ont i mage och i ryggen.

Idag kände jag mig så bra i ryggen att jag kunde ta tåget från Alingsås till Göteborg. Jag hann precis med tvåans spårvagn vid Drottningtorget. På jobbet började jag med att att starta upp mig med att lyssna lite på Deep Purple in rock.

Vid pass klockan sju gick jag och hämtade nycklar till läsesalen. I läsesalen tände jag och loggade in på datorn. Klockan halv nio öppnade jag för studenter. Den första studenten var Paul (81). Han berättade om hans första kurs i matlagning.

I Läsesalen hade jag möjlighet att skriva exemplarposter till tidskriften "Svenska kyrkan".

Paul Graf i läsesalen.