måndag, oktober 25, 2021

Kass elbil

 När jag skulle åka till jobbet på morgonen startade inte min elhybridbil Toyota Yaris. Jag ringde assistanskåren. Eurocare betalar inte efter att man har ringt mer än tre gånger. De kunde startade så den gick till stationen.

På jobbet hade jag ÖM-insättning och sedan läsesalsexpeditionen. Där var någon som provade bråklarm så vaktmästaren kunde höra det. Det gick bra i läsesalen. M. hade reagerat på att jag gick dåligt.

På vägen hem anade jag att bilen skulle trilskas när det duggregnade. Mycket riktigt startade inte bilen på stationen. Bilen var helt död. Så jag hade bara att stappla hem. Vi får se vad Konsumentombudsmannen säger om den nya bilen? Jag fick faktiskt sällskap av min pendlarkompis Johan på vägen hem.

Joy Division passar bra idag.


Stopp vid Åkareplatsen.

Etiketter: , ,