torsdag, februari 04, 2010

Stopp i växeln vid Floda

Idag var det bara en grad kallt, men mycket snö att cykla genom. Tåget var i tid till Alingsås, men i Floda var det stopp i fem minuter, sedan kröp tåget fram till Jonsered och där var det stopp igen och sedan var det stopp i Svenäs för ett godståg hade fått stopp i växeln. Tåget blev nästan 40 minuter sent. Jag fortsatte läsa "Konsten att vara snäll" av Stefan Einhorn. När jag kom till biblioteket gick jag genast upp och berömde Jelena för att hon varit en bra arbetsledare under alla åren i Haga.

På morgonen hade vi morgonmöte. Jag hann faktiskt registrera en hög tidskrifter.

*öppenhet.
*kvalitet.
*samhällsengagemang.

Är tre viktiga punkter att tänka på för oss.


Efter att ha läst "Konsten att vara snäll" började jag genast berömma folk jag kom på. Tyckte till exempel att E.H. borde ha beröm för sin positiva attityd. När jag säger till någon ny att "Hans är trevlig", så svarar de ofta "Vem är det?".


På eftermiddagen var jag Rörpostmästare. Jag började med att gå till det ödsliga rummet som kallas Hum.Fack. Ställde in en broschyr på tyska av Nelly Sachs och två på engelska av någon Lytton.


(Nu har Turbo Reine fått en tjej till att skoja med. Så fort jag går förbi hans pliktrum så hörs skratt och flams. Men det är ju bra att ha roligt på jobbet.)


Jag funderar fortfarande om jag ska gå tillbaka till blogg.se där de flesta av mina vänner känner till adressen? Eller också spelar det ingen roll?

Pulsade iväg till gymmet efter jobbet. Det var en bra träning med bröst och lår. Växlade några ord med en glad tjock kille jag sett. Han hade nyss tagit busskörkort och tyckte det var jobbigt med folk som klagade på att han inte höll tidtabellerna när det var snö. Jag sa att det får han strunta i i det här vädret. Jag kunde sagt mer om hur det är att köra buss men det gavs inte tid till det.



Etiketter: