söndag, januari 31, 2010




Konstutställning i Borås med Lars Lerin


Första gången jag såg en tavla med Lars Lerin var jag såld. Det var tavlor av honom på Akvarellmuseet i Bohuslän. Jag tyckte det var så fantastiskt bra med de mörka och färgerna med de naturtrogna motiven. Mörkret och de raka linjerna skildrar vemodet Sverige. På en tavla var det emellertid en orientalisk matta med som en spännande kontrast. Jag rekommenderar verkligen den här utställningen i Borås.


Tavla av Lars Lerin från Konstutställningen i Borås.

Efter en stunds diskussion tog vi bussen till Borås. Jag har egentligen inget emot att köra i snöyra. Men det var kanske lika bra att åka med en skicklig busschaufför. Vi hann ta en fika med en kopp kaffe och en semla. Kristina tog te och en degig kanelbulle.

Etiketter: