tisdag, februari 02, 2010

Drivor av snö

Hade fallit några decimeter snö på morgonen. Vid stationen puttade jag cykeln genom en hög snödriva.

Tåget var i tid, men det var så fullt med folk att en del fick stå.

På biblioteket skötte jag utskicket med beställningar från rörposten. Det var många fjärrlån så jag fick hjälpa till på 6b och 8a. Fick gå en promenad till det ensliga rummet Hum.Fack borta i en kulvert. Ställde upp en Litt Fran och en Litt Grek, en gammal Medea av Euripides hade någon lånat. Det är inte så dumt borta i ensamheten i Hum.Fack.
Tog fram en bok om Emblematik från 1600-talet långt nere i en gång i de gamla samlingarna. Hittade ganska bra. De jag letade mest efter var några juridikböcker.

Tog friskvårdstimme efter jobbet. Trönade rygg och axlar. Hälsade på en Iranier som inte varit där på ett tag. När jag var färdig pulsade jag tillbaka och hämtade två kassar med skräp som jag skulle cykla till återvinningen med.
-Gå inte ut och släng skräp i det här vädret, sa Kristina.
-Jo jag måste, sa jag.
Snön yrde ner när jag cyklade iväg i mörkret. Fick trycka cykeln igenom en driva. Hjulspåren snöade igen direkt. Men det måste göras.



Snön vräkte ner hela dagen

Etiketter: