torsdag, maj 28, 2009

Twisterglass

På morgonen när jag cyklade till atationen regnade och blåste det. På jobbet tog jag direkt itu med att ställa upp böcker i öppna magasinet 6b. Där står mest böcker i religion, filosofi och psykologi. På eftermiddagen ställde jag upp böcker i de gamla kalla våningarna ett och två. Det doftar cement och papper därnere.

Tog friskvårdstimme och hann med ett tidigt tåg till Alingsås. På Alingsås Pressbyrå köpte jag en Twisterglass , min favoritglass, i alla fall idag. Jag kan inte sluta direkt bara för att glass är onyttigt. Jag pratade med min pendlarkompis Katja och hon älskar också glass och kan inte tänk sig att sluta. Det blir tufft att dra ner på glassen. I Alingsås cyklade jag till Sportlife gym och tog ett entimmarspass. Pratade lite med en man om att Barcelona vann med 2-0 över Manchester United i fotboll. Et'o och Messi gjorde målen. Det var kanske bra, trots att jag alltid gillat brittisk fotboll.
När jag kom hem åt jag middag, försökte ringa apoteket, men det funkade inte med den där koden jag fått.

Men sedan tröstade jag mig genom att festa med Twisterglassen jag köpt.

Etiketter: