tisdag, maj 26, 2009


Pratstund på gymmet


Uppe klockan fem. Packade ner mackorna och stoppade ner i portföljen. Cyklade till stationen. På jobbet var jag mest för mig själv på plan åtta och nio. Tittade lite på Svenska Dagbladets nätupplaga om EU-valet.

Tog friskvårdstimme och stämplade ut tidigare. Det var mycket folk på gymmet Sportlife. Pratade lite med en av de två sossarna som brukar träna varje dag. Han var orakad idag och luktade öl.
-Ska Manchester United och Barcelona spela i kväll? frågade jag.
-Nä, i morgon kväll blir det väl? sa han.
-Är Eto avstängd... då blir det svårt, sa jag.
-De har så många spelare att sätta in, sa han.
-Manchester United har inte många Britter i laget, sa jag, Rooney.
-Och så har de Giggs.
-Och Neville och Paul Scholes.
Jag var ganska nöjd när jag gick hem.



Hantelpress på båten Jewel of the Seas