fredag, april 08, 2022

Nu är din ansökan om delpension på 20 % beviljad

 Visst tog jag bilen till Alingsås station och det gick bra trots att det snöade. Det var egentligen inga problem att ta sig uppför Nelly Thürings trappor trots att det snöade.

Idag satt jag i läsesalsexpeditionen. Jag började med att ställa upp böcker som var kvarlämnade på 7A. Sedan tände jag och låste upp. Så småningom kom även Paul Graf och berättade om en kurs han läste och om ett aprilskämt jag gjort med honom. Det var om att han reste jorden runt i luftballong.

Några sekunder lyssnade jag på David Bowie. Konstigt att hans skivor blev sämre efter hand.

Paul Graf är på väg till Humanisten

"Nu är din ansökan om delpension på 20 % beviljad."  Det känns inte riktigt klokt egentligen. Först har man kämpat för att få jobb och sedan går jag Hux Flux i delpension. Vad ska jag då hitta på? Jag var ganska bra på att måla i Gymnasiet. Det känns konstigt att vara så gammal i gården att kollegor frågar mig om en det ena och än det andra.