måndag, april 04, 2022

Jag kan inte låta bli att arbeta.

 Det regnade när jag körde till Alingsås station. Det var växelfel så tåget blev några minuter sent och det stod still i höjd med Sävenäs. Jag hann inte med tvåans spårvagn så det fick bli "Sillaburken" spårvagn nummer fyra. Jag var ändå på jobbet före sju. Innan jag satte igång med att köra ut böcker lyssnade jag några sekunder på Graham Bond. Det var ganska många böcker att köra ut "Kämpen" var redo att ställa upp böcker på plan nio. "Kämpen" sitter på våning nio trots att han gjort det hemtrevligt på, repro på våning 6b.

Det tog hela förmiddagen att ställa upp böcker. Konserten jag såg i fredags var nog inte den bästa jag sett. Les negresses vertes var bättre då.

Min arbetsledare sa att jag var arbetslojal, men själv tycker jag att jag snarare är dum... Kanske. Jag har svårt att inte vara lojal.

Ungefär här stod tåget still.

På eftermiddagen tog jag mig tid att läsa från mitt första blogginlägg december 2005


Etiketter: ,