torsdag, april 07, 2022

Inte så lätt med nya saker

 Angående gårdagens tågstopp så trodde pendlarkompisen "Fastighetssköteren" att det var koppartjuvar som förorsakade stoppet.

Idag gick tåget från Alingsås bra och jag hann precis med tvåans spårvagn. Det var bra för jag körde ut böcker så jag kunde starta så snabbt med att köra ut böcker. På våning nio träffade jag "Kämpen":

"Är allt bra H?"

"Ja det är ju ljusare nu." sa "Kämpen"

"Hur är det med ryggen?", frågade jag.

"Ja, det känns lite", sa Kämpen.

"Snart är det påsk och då får du vila upp dig lite", sa jag.

När jag kört ut böcker så ställde jag upp kursböcker. En äldre kollega kom och frågade hur hon får igång databasen Koha i läsesalen. Roligt att få hjälpa till lite.

Eftersom vi var två som ställde upp böcker så gjorde jag lite tidskriftsregistrering också. Jag ringde även Telenor och tyckte jag betalat för mycket på räkningen.

Jag lyssnade några sekunder på David Bowie också.

Varningsskyltar vid korsvägen.

På eftermiddagen körde jag ut tidskrifter. Jag ser kanske sur ut när jag går omkring i det slutna magasinet. Det sitter djupt sedan gammalt att inte visa för många pigga känslor. Speciellt på eftermiddagen. 





Etiketter: ,