tisdag, april 05, 2022

Skilla utanför universitetet

 Det var is på marken när jag körde till Alingsås station. Visserligen hade jag sommardäck men jag körde sakta.

På perrongen satt "Fastigehets-skötaren"  och väntade. Han sa att han skulle till polisen angående att han hade hindrat en misshandel i Frölunda. Det var en tant som kom springande och sa att det var en misshandel. "Fastighetsskötaren" gick in med en huvudnyckel och tog tag i killen som misshandlade och slängde honom i en soffa. "Fastighetsskötaren" måste ändå kontakta polisen och berätta vad som hänt.

Idag hade jag hämtning från våningarna ett till nio A. Jag började tidigt med att skicka beställningar till mig. Sedan var det fullt upp hela förmiddagen. Det var speciellt många fjärrlån. Så fort jag var färdig med en beställning var det bara att börja på nästa.

Lyssnade några sekunder på Loop.

Scilla utanför Universitetet.

Jag gick tidigt för att ta ett pass på gymmet. Det var många där så jag fick hålla mig till mitt gamla träningspass. "Kabeldon" var där och sprang med sina älgkliv på löpbandet.