söndag, april 03, 2022

Min gymkompis renoverar MR-maskiner

 I fredags hade jag ett trevligt samtal med en gammal kollega. De ovanligt duktiga kollegorna brukar upptäckas snabbt och de får göra de mer avancerade sakerna. Den här kollegan haffades av digitaliseringsteamet men sökte sig tillbaka med att arbeta med mer fysiska böcker. Jag sa att jag inte fick vara kvar på geovetenskapliga för ca 15 år sedan. Jag var inget bra på att gallra. "Gallra är svårt" sa kollegan.

Igår var jag på magnetröntgen. Det kändes bra att ha blivit omskakad en stund.

I natt sov jag bra trots att jag ibland fick gå upp på toa, Det var soligt men kallt när jag tog bilen till gymmet. Det gick bra på gymmet. Äldre herrar och unga gymmande tjejer. Idag testade jag hantelpress. När jag skulle gå kom Kari. Det visade sig att han hade som uppgift på sitt jobb att renovera magnetröntgenmaskiner. "Man ser allt med magnetröntgenmaskiner. Mycket mer än med vanlig röntgen", sa Kari.

Hemma lyssnade jag på Isaac Hayes.

Glass efter gymmet.

På eftermiddagen gick jag mest och slog dank och jag gjorde en Vlogg om vad the Meters en skiva med the Meters som jag lyssnade på.