söndag, april 10, 2022

Går inte att vrida tiden tillbaka.

 Jag läste att rocksångaren Chris Bailey. På den tiden var jag ung och tänkte inte på att jag blir äldre. Men det går inte att vrida tiden tillbaks hur mycket jag än ältar det förflutna. Min syster var på på besök hemma igår. Hon kom ihåg att min lärare i mellanstadiet hette magister Medin och min lärarinna i lågstadiet hette fröken Hassell. Ingen av lärarna då tyckte om mig.

Jag får lyssna på the Saints.

Min skivsamling.

Efter lunchen var jag så trött att jag nästan somnade vid min dator. efterlunchen sorterade jag in tidskrifter i ett tidskriftsskåp och sedan körde jag ut en hög med tidskrifter till 3A.

* Har fått halvpension till i höst.
* Fick besök av min syster igår.'
* Tåget gick i tid.

Satt i läsesalen två timmar på eftermiddagen. Det gick väl bra. Jag pratade mycket med gamla damen M. När jag skulle hem trillade jag i Nelly Thürings trappor. Pinsamt. Jag är en ynkedom.