onsdag, januari 19, 2022

Utbildningen förändras med åren

 Tåget gick så fort till Göteborg att jag till och med fick tid att köpa en Kavring brödlimpa på Steinbrenner i stationen. Jag kom i god tid till jobbet och jag hann starta upp mig med Tina Turner.

Klockan halv åtta skickade jag beställningar med rörposten så kollegorna på våningarna kunde hämta böckerna på de olika våningarna. 

Klockan nio var det zoommöte med personalen. Jag minns knappast vad som dryftades. det var nog mest saker som inte angår mig: Databaser som avslutas och köps in. Om samarbete med penklubben och så vidare.

Lunch åt jag med en gammal kollega och han funderar på att gå redan vid 62 för han tycker de nyutbildade läst helt andra saker än vad vi äldre gjort. Men det finns mycket duktiga självlärda kollegor hos oss också.

På eftermiddagen satt jag i läsesals expeditionen.

Här står jag med en Kavring som jag köpte klockan halv sju.