onsdag, januari 12, 2022

Fruktansvärt halt på stationen i Alingsås

 När jag kom till parkeringsplatsen i Alingsås och skulle ta mig de tio metrarna från bilen till perrongen så var det stört omöjligt för det var såphalt överallt. Jag fick hålla mig i andra bilar och samtidigt gå runt.

I Göteborg bar det inte så farligt för det hade töat bort.

På jobbet på biblioteket skickade jag rörpostbeställningar. Det var mycket promenerande fram och tillbaka och hämta böcker i bokhissarna. Under tiden som kollegorna hämtade böcker så registrerade jag tidskrifter. Kollegan som jag kallar "Kämpen" behövde inte hjälp med att ta fram fjärrlån. 'Det fixar jag', sa Kämpen. Jag tog beställningarna från våningarna ett till nio igår och jag tyckte det var jobbet. Någon hade beställt flera nummer av tidskriften "Sjömannen". På eftermiddagen var jag i Läsesalsexpeditionen.

Jag presenterade mig för en kvinna som nyss börjat. På något vis känner jag att jag har inget att göra med de unga genierna. Men jag måste ju säga vem jag är och vad jag gör.

Idag lyssnade jag på Al Green.

Jag sitter bland tidskrifterna.