tisdag, januari 18, 2022

En man gick och kollade sprickor i väggen

 Lika bra att lyssna lite på Transylvania boogie även om det efter det köriga morgonpasset kanske varit bättre att lyssna på Justin Hayward.

Jag började med att köra ut böcker till våningarna ett till nio. (Min kollega "Kämpen" hade semester.) Strax efter åtta skickades beställningarna. . Det var till och med en beställning från Oslo. Det går så fort att ställa in beställningarna att jag inte ser vad det är för böcker. Jag var så trött i benen att jag inte kunde gå till personalmatsalen och äta lunch. På plan nio träffade jag en man som skulle se om det fanns några sprickor i väggen som blivit i samband med Västlänksarbetet.

Det var lite kallt på morgonen men en kollega hade sett björkhängen hemma hos sig vilket tyder på att våren är på väg kanske, men februari är väl en vintermånad också. (Jag pratar hela tiden om att när jag går i pension skall jag göra det och det men det är ju några år kvar.

Hämtar en beställning på plan ett.

På eftermiddagen hade vi ett zoommöte från Kundtjänst. Alla unga nyutbildade är så duktiga. Själv sa jag bara att det är bra att läsesalspersonalen inte längre behöver lägga materialet i plastlådor som skydd för silverfiskar, Sedan sa jag att jag hade svårt att gå i fredags efter jobbet, Varför sa jag det? Det är ju inget som någon behöver veta.

Jag gick tidigt från jobbet och handlade yoghurt, ägg och saft.

* handlade mat.
* zoommötet.
* hade en findus torsk i frysen


Etiketter: ,