söndag, januari 09, 2022

Sista semesterdagen lyssnar jag på Joe Tex

 Det har räckt med tio dagars semester. Det var inte så mycket att göra under mellandagarna. Trevligt att en låntagare hörde av sig till lånedisken och talade om att hon inte kom för det var så halt ute.

Idag lyssnade jag på en gammal skiva med Joe Tex.

På förmiddagen var jag på gymmet. Det var inte många jag kände där bara "turken" och "pantern" kvinnan som är där nästan varje dag och hälsar vänligt.

När jag kom hem fortsatte jag läsa "Tyrannens tid". Karl XIIs utsugning av folket är likt diktatorer idag. De kan inte sluta kriga. De måste fortsätta det kostsamma krigandet. Samtidigt märker inte de kungahuset av att det är krig så varför inte fortsätta?

På väg till gymmet. När det är såhär längtar jag till Kanarieöarna.


Etiketter: ,