torsdag, januari 13, 2022

Ser ut som våren är påväg

 Somnade redan till Renees Brygga på TV4play. På morgonen gick jag upp vid fyra som vanligt. Jag åt frukost och tog bilen till Alingsås station. Det var inte halt idag, det bara blåste.

På jobbet på biblioteket ställde jag upp böcker Öppna magasinet. Det tog hela förmiddagen. Lunch åt jag i personalmatsalen. På eftermiddagen ställde jag upp tidskrifter. På morgonen lyssnade jag på the Birthday Party. Nick Cave kan inte ha mått så bra vid den här tiden?

Bild från när jag arbetstränade i Borås.

En person x. vågar inte ens åka i samma hiss som mig av rädsla för att få corona. Detta trots att vi båda när trippelvaccinerade. Men vad sjutton en och annan dör men det finns ju vaccin.

Apropå politiken tycker jag inte om politiker som hyllar Karl XII på dennes dödsdag. Karl XII var ju en tyrann som tänkte mer på krig än att folket skulle få mat. Om man inte vet vilket parti man är kanske det är bäst att hålla på det största trots att jag inte är så förtjust i delegater som sitter för länge.






Etiketter: ,