lördag, januari 15, 2022

Stapplade ner för Nelly Thyrings trappor

 Det var besvärligt att gå från jobbet ner till Korsvägen via Nelly Thyrings trappor. Jag höll på att ramla flera gånger. Kanske berodde det på att jag gått mycket med tunga vinterskor på mig.

Några minuter över sex i morse körde jag och handlade färdigmat och yoghurt. Lika bra att får det gjort. Det var bara en och annan bil på parkeringen. När jag gjort det åkte jag hem och gjorde frukost. Det var det gamla vanliga, kaffe, yoghurt och ägg.

Efter frukosten körde jag till gymmet. Gymfredrik kom samtidigt. Jag gick upp på övervåningen och körde lite bänkpress. Iraniern som brukar pendla till sitt jobb när jag pendlar var där också. Han sa inte mycket om att det  var inställda tåg igår. "Gällivare" kom när jag var färdig:

"Det är många kilo du lassar på på benpressen", sa jag.

"Ja det är ju lördag så då kan man lassa på lite mer."

När jag kom hem såg jag på Marcus Oscarsson på TV4 play. Det var en del om Rysslands aggression mot Ukraina. Jag tror jag ska läsa en gammal bok av Masha Gessen som handlar om Putin.

Jag lyssnade lite på Isaac Hayes.

Handlar på morgonen